Det tar en stund innan man lär sej...

Har nu försökt hitta hur man kan svara på en kommentar..kan man göra det? Det borde ju gå, knasigt annars..hmm..får väl leta vidare imorrn.

 

Stog och fixade mat idag och upptäcker att dom stängt av vattnet. Okey tänkte jag, ingen lapp i trappen så det borde ju gå ganska fort. efter lite mer än 30 min ringer jag hyresvärden och frågar när det beräknas vara igång igen.
"Det borde vara igång igen om ca 40minuter"
Vaa!! 40min!!
Här står jag med halvfärdig mat, skulle koka ris men blir svårt utan vatten. :b
Så jag springer ner till InneTing i centrum och hämtar vatten av henne istället. Orka vänta 40 minuter plus då tiden det tar att koka ris, nä.
Men undrar..när dom vet att vattnet då ska vara avstängt en längre tid, sätter man inte upp lappar och informerar hyresgästerna om det då?

 

Dammsugade hallen och vad hittar jag där om inte en jäkla äckel larv! Undrar om dom kommer försvinna helt, hoppas innerligt att det inte dyker upp fler.
Dom verkar så knasiga på Anticimex..om inte annat så är dom jäkligt sega :(
Fick hem brev (typ en månad senare) med provsvaren.
"Husänger, sanering oftast ej nödvändig. Vid förekomst av husängerlarv bör sanering utföras. Se bifogat faktablad."
Det var allt som stog...och inget faktablad fanns det heller. Här har man väntat i en ca en månad och så får man det där pyttelilla svaret..näh, får väl slå dom en signal sen åxå.
Inte är dom trevliga heller dom små krypen, ush å fy och blä!
Och inte har jag hört någonting från hundmatstillverkaren heller, han skulle mejla. (Det var därifrån jag fick ohyran från början)
Får väl mejla honom och fråga vad han håller på med imorrn.

 

Men det händer roliga saker åxå =D
Imorrn kommer "Tant" Catrin med sina barn och en liten cykel som Alexandra ska få. Ska bli kul att se vad hon tycker om den.
Förhoppningsvis blir vädret bra och vi kan vara ute i parken, ska fixa med oss lite smörgåsar och annat gott att ta med oss ut.

 

Ska väl ta och hoppa i säng nu så man hinner sova lite åxå =D
Nattinatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0