Toys´r us i Kungens Kurva SUGER!

Igår åkte jag, Kevin och Camilla på en shoppingrunda i Kungens Kurva.
Vi började på Toys´r us, förväntningarna var stora. Va beredd på att det skulle svida ordentligt i plånkan, var beredd på att få med mej mer än jag egentligen skulle ha.
VILKEN BESVIKELSE!!
Vi började med att gå igenom hela butiken och kollade på allt, på vår resa hittade vi smutsiga leksaker, trasiga leksaker och förpackningar, icke fungerande demos i små fula "hagar", okunnig och ignorant personal och världens största dammråttor bland mjukisdjur som såg ut att ha det värre än plågade burhöns!
All personal vi bad om hjälp var okunnig och verkade inte alls intresserad av att hjälpa oss, frågade om "mega blocks" som jag inte visste vad det var för något, jag frågade om det var som Lego Duplo, till svar fick jag "Jag vet inte, du får fråga på informationen där borta" varpå hon pekade bortåt...va så långt bort att jag inte ens såg någon informationsdisk.
Sen frågade vi en annan personal om dom hade några Nicke Nyfiken leksaker, till svar där fick vi "Kolla där borta vid Pippi sakerna", jag svarade att den apa heter Herr Nilsson och INTE Nicke Nyfiken...
Dom verkade hellre stå två och två och samtala med varandra ist...tråkigt...
Camilla hittade små Fiffi dockor men alla var så smutsiga och dom hade inga rena på lager. Sen kollade vi på Cars sakerna och då var förpackningarna så trasiga. Vem betalar nästan en hundring för en sån misshandlad sak? Det såg ut som dom blivit lastade på en bil, trillat av och blivit på körda, upplockade och sen uppställda i butiken för försäljning på ordinarie pris. Jag hade inte ens köpt dom om dom så var på rea, så trasiga och skabbiga var dom. Och många saker va så dammiga, man vill ju inte köpa en sak för 600.-, ta hem den, torka av den och sen ge bort den.
Många fina mjukisdjur hade dom men det var så skitiga och ihopkastade i en stor hylla, en enda röra! Skitigt i facken var det också. INTE OKEY!
Hela butiken kändes som en stor smutsig lagerlokal.
Vi tog det vi skulle ha och gick, smått besvikna och med en icke svidande plånbok. En slutnota på ca 600.-.
Neh, dit åker jag nog inte igen faktiskt.

 

Sen blev det RUSTA. Det är en butik jag gillar! Blev som helt crazy där inne, visste inte vart jag skulle titta! Tomtar, granar, stjärnor och massor av kul överallt!
Camilla blev nog lite rädd där en stund, trodde väl att jag blivit knäpp :b
Blev nya snygga julstjärnor på fot, ljusstakar till fönstrena och lite julklappar. Där gick det betydligt mkt mer pengar än tänkt men jag blev sååå nöjd! Fick även med mej ett litet våffeljärn och en fin dörrmatta med mej därifrån, UNDERBART!

 

Tredje och sista anhalten blev IKEA. Klockan började bli mycket och vi hade cirkus en 35 minuter på oss efter toabesök och matning av liten trött Kevin.
Julpyntet blev en besvikelse, trodde det skulle finnas mer intressant men men, finns ju så mycket mer på IKEA =D
När vi börjar närma oss kassorna fick jag för mej att vi endå skulle fixa en hylla till Alexandras rum. I högtalarna ropades det ut att klockan närmar sej srtängning och att man skulle röra sej mot kassorna. Vi rejsade mot strömmen, sprang med alla våra saker mot barnavdelningen. Fick tag i hyllan, lådor och tillhörande lock och sen rejsa mot kassorna och självplocken. Vi hann och vi blev inte sist!
Ja just det, sa jag att vi tog buss till Kungens Kurva? haha Så nu hoppades vi på att få plats i en taxi. Bilstol hade vi med oss, den hade Camilla släpat runt på!

 

Vinkar in en taxi som var ledig och det va världens trevligaste taxi chaufför! Han va från Turkiet, inte för det spelar någon roll men endå =D
Han hjälpte oss in med allt vi shoppat, nya bokhyllan, vagn och trixade med bilbarnstolen. Kevin blev lite lessen på vägen hem och den trevliga chauffören tände en liten lampa ifall Kevin tyckte det var mörkt, han satte på musik ifall Kevin kanske gillade det. haha
Försökte få tag på Jonas när vi närmade oss hemma men han svarade inte, chauffören tyckte jag och Kevin skulle sitta kvar i bilen till Jonas kommit ner så inte Kevin skulle bli kall.
Sen hjälpte han Jonas lyfta in alla saker in i porten.
Han va så trevlig så han fick en kram! hahaha

 

En jätte härlig eftermiddag/kväll, RUSTA och Taxi killen får högsta poäng =D
Nu ska vi montera ihop hyllan och göra lite fint här hemma, har ni tur kanske ni får se sen (;

 

Kram så läge!

Kommentarer
Postat av: Marcus Olsson

Det där verkar vara något som är på många leksaksaffärer, BR t.ex. Leksakerna och förpackningarna ser ju inte direkt orörda/nya ut.



Personalen där emot kan jag inte säga så mycket om, har varit nöjd för det mesta. Jag praktiserade t.o.m. på en Toys 'R Us en gång, helt okej personal där.

2010-11-26 @ 12:45:53
URL: http://blog.marcus-olsson.com
Postat av: Camilla

ja det var fan ruttet där inne, jag blev jätte besviken, hur kan man sälja dammiga och smutsiga gosedjur?

Det känns som om butikschefen har gett upp butiken

2010-11-27 @ 09:02:25
URL: http://camillastenmark.wordpress.com/
Postat av: Sarah

Va äckligt! Vem vill ge lortiga saker till sina barn? Blä! Tur att ni fick en mysig taxikille, han låter ju helt underbar! :D

2010-11-27 @ 12:00:14
URL: http://tyrasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0