Träff med prästen

Idag blev det en sväng in till Skogås på em. Träffade prästen för att prata lite om hur dopet kommer gå till och så.
Kommer inte alls bli som Alexandras dop. Nu har vi en annan präst än sist och han gjorde helt annorlunda.
Den här gången ska vi sitta ner på raden längst fram. Jag, Jonas, Kevin, Alexandra och gudföräldrarna. Först när det ska plaskas vatten ska vi upp och sen tillbaka och sätta oss igen.
Filma får gästerna göra men dom måste stå still och får inte springa omkring för att hitta en bra vinkel, fota får man göra när vi går in men inte under själva dopet.
När dopet sen är klart så får man fotografera, och vill man ha bild när han plaskar vatten på Kevin så gör han det gärna ytterligare en gång efter själva dopet. Han är gärna med och posar. haha
Sen ville han att vi skulle komma på en bön som vi skulle framföra på dopet, både jag och Jonas sa nej till det. Men han tyckte endå att vi skulle försöka men vi tänker inte hitta på nått sånt. Vi ber inte!
Jag tycker dop är någonting fint, jag döper inte för att jag tror på Jesus och hela balletten. Allra helst hade jag velat skära ner på alla psalmer och grejjer också, men det är så dop går till så, men någon bön blir det då inte.

 

Påvägen hem så blev vi så hungriga så det blev till att stanna förbi grillen för en pizza, visst jag har just storhandlat men orkar inte laga nått. Måste ta tag i oss själva :b
Har blivit så trötta på senaste dagarna bara och jag är fortfarande inte kry. Hatar denna hals just nu, får ju hostattack så fort jag andas :(

 

 

 

Och gissa om jag blev förvånad imorse när jag gick med Alexandra till dagis. Dom höll på att sätta upp julbelysning i centrum. Jag tycker det är liiite tidigt för det, men så gör dom ju iofs varje år och jag tycker dom är tidiga jämt. Det är ju så man hinner tröttna.
Passade på att fota när vi kom hem från Skogås (:

 

 

Mupparna i hissen :b

 

 


Kommentarer
Postat av: camilla

så inge flip förräns efter?

muppisar!!! snart kommer jag!!!

2010-11-03 @ 22:15:12
URL: http://camillastenmark.wordpress.com/
Postat av: anna stenmark

Alltid lika snygga

2010-11-04 @ 10:10:53
URL: http://annastenmark.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0