Blodprov...

Va till läkaren idag, fick nån tablett utskriven som jag skulle ta när jag mår illa.
Skickade mej till labbet för blodprov. Ni som känner mej vet att jag INTE gillar sprutor.
Kommer dit och en super trevlig sköterska ska hjälpa mej. Frågade mej om jag tagit blodprov förut, och det har jag ju. Sen frågade hon om det gått bra och jag svara med ett "Ja".
Talade om att jag inte tycker det är så roligt bara.
Vi går in i ett rum och jag får sätta mej i en sån där stol, blir alldeles svettig i händerna och försöker tänka på annat.
"Men kära barn vad du skakar" säger hon till mej, "är det säkert att det går bra?"
"jaja jag vet, kör på nu, säg inte till när du ska sticka bara", känner hur tårarna kommer och önskade att Jonas hade varit med.
"Det enda du behöver göra är att andas lugnt, det är viktigt, och sen tänk på nått bra"
Jag gör mitt bästa.
Å kom det nå blod då? Nope, inte ens pyttelite!
"Vi får testa den andra armen, går det bra för dej" säger hon.
Det är bara att bita ihopp, inte vill jag må illa resten av livet heller.
Hon stack till och det känns, ni som säger annat LJUGER!
Och kom det nå blod nu då? Nä så faan heller att det gjorde. Så vi stack en gång till lite vid sidan om, och kom det nå blod då da? Nä i helvete heller!
Så tog den snälla sköterskan mej i handen och sa att vi kanske skulle testa att ta i handen istället, men där vet jag att det gör nå så djävulskt ont och bad om att få komma tillbaka.
Så på torsdag efter att jag lämnat Alexandra på dagis ska jag träffa henne igen och göra om det hela. Kul! Not...
Fick med mej en liten tub Emla salva och två plåster som jag ska lägga på innan, tror det kommer gå såå mycket bättre då *hoppas hoppas*
Hon va så snäll, inga dumma kommentarer om att jag var löjlig eller så, jag gilla henne, även fast det vi gjorde va jätte jobbigt :(

Kommentarer
Postat av: anna stenmark

Jag har varit med en gång när du väntade Alexandra.

Så jag vet verkligen hur rädd och skakig du är...

Hoppas att Jonas och Kevin kan följa med nästa gång och hålla om dig.

2011-01-18 @ 10:09:11
URL: http://annastenmark.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0