Kärleksblomster!

Blev ju "tvungen" att flytta om några blommor också när vi höll på att möblera. Min vackra Paraplyaralia bland annat skulle in i det nya Tv-rummet. När jag tar ner den ifrån fönstret ser jag att den har format sej otroligt fint!
Jag är inte en av dom som går och snurrar på mina blommor utan dom får vända sej dit dom vill (:

 

Hmm..undrar om man ska ta och skriva om lite blommor, eller vad säger ni?

 

Visst har den blivit fin!? Format sej själv till ett hjärta =D

 

Paraplyaralia (Schefflera arboricola) hör till en av mina favoriter. En väldigt lättskött grönväxt som kan placeras både i fönstret men även i rummet. För rengöring av bladen räcker det med duschning, man kan även spraya lite bladglans för extra lyster men inte alltför ofta.
Vattnas ca1 gång i veckan och ca2-3 ggr i veckan om sommaren.
Om man vill så kan man vrida krukan ett kvarts varv varje gång man vattnar så undviker man att bladen vänder sej åt ett håll och då även motverkar att den blir sne.

 

Som alla växter så kan den råka ut för diverse ohyra ex ullöss, sköldlöss, spinn och bladlöss. Då finns det en rad olika ohyremedel att köpa i ex blomsteraffären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0