Ta hem saker från soprum...

Slängde lite skräp i grovsoprummet förut och möts av en skylt när jag öppnar dörren...

 

 

Vet inte vem som skrivit lappen eller egentligen varför heller.
Jag menar,, någons skräp är den andres skatt, enligt mej iaf.
Jag har ingenting emot om någon tar någonting som jag endå har slängt. Jag brukar slänga ett öga på vad som finns ibland, inte så att jag står och rotar och gräver omkring. Ibland står det någon stackars blomma som bara behöver lite kärlek eller någon snygg kruka. En gång stog det en ouppackad rullgardin från IKEA där inne, jag tog den aldrig för jag tror aldrig jag skulle orka montera upp den :b
Råkar även veta att det stog en fräsch datastol där en gång också.
Jag menar, om man nu slänger någonting fräscht, vad gör det då om någon tar hem den? Så länge man inte stökar omkring och lämnar oreda efter sej.
Och om man nu inte vill att någon ska ta ens "skräp" så försök att sälja det istället, eller montera ner/ha sönder.
Onödigt kan jag tycka.

 

Eller vad tycker Du? Har du någon gång tagit hem något från ett grovsoprum och isåfall vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0