Gips

Nu har jag testat att göra nya avgjutningar i gips. Det gick mycket bättre den här gången, har "skakat" bort ev bubblor ordentligt =D
Fick även låna Annas blomster-mall och gjorde två blommor när jag ändå var i farten.
Riktigt kul med gips, ska nog införskaffa några såna mallar jag med. Kan bli fina tavlor. Nu blir jag sådär full med ideer igen.
Ångrar inte ett dugg att smyckes tillverkningen är nerlagd heller, känns mer skönt faktiskt. Kan jag lägga pengarna på annat, gips grejjer ex hihi

 

blommor på torkning...

 

...händer och fötter på torkning...

 

Så här ser det ut färdigtorkat.

 

 

Så nu ska här bara införskaffas sandpapper ( ush och burr!!) och snyggas till i kanterna, sen målas (färg har jag redan)
Får akta mej så jag inte gör allting för snabbt bara =D

Kommentarer
Postat av: Lena

Rosorna var snygga...

2010-10-30 @ 08:09:49
URL: http://lenahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0